Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. március 29., szombat

Veronica Roth- A beavatott (Divergent 1.)


Fülszöveg :
EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.    
     Véleményem:   
      A könyvet , szerintem több mint 1 éve tologattam jobbra balra a polcomon. Valahogy nagyon nem akaródzott elolvasni. Most pedig muszáj volt nekiálljak , mert szokásommá vált , hogy ha már láttam a filmet , a könyvet még később fogom elolvasni , és mivel erre a hétvégére terveztem nekiültem. Ami nagy hiba volt úgy neki ülni egy könyvnek , azon belül számomra egy dísztópiának , pláne most suli időben , mert nem volt meg hozzá a hangulatom...  
 
 Mindezeket leszámítva , egy nagyszerű könyv! :) A történet kezdetén az Őszinték közé csöppenünk , az életük eléggé egyszerű , még sokszor én is nagyokat néztem a fura szokásaikon. De a végére elfogattam őket és próbáltam minél jobban beleképzelni magam... A történet haladtával minden felgyorsul , minden izgalmasabb lesz és minden elevenebb és a szálak csak fűződnek , hol itt hol ott és szó szerint már kapkodtam a fejem , hogy mi történik. Gyorsan halad az egész... Maga az a nagy nap , mikor választani kell , még én magam is kicsit aggódtam , hogy most mi lesz és nem csalódtam. :D Gondolom aki már látta filmet vagy akár kicsit is látta már képeket a történettel kapcsolatban tudja mit választ. :) Én most nem akarok annyira spoilerezni így mellőzni fogom. :) Annyit mindenképp elvárhat az olvasó , hogy ebben egy csepp nyugta sem lesz , mert ebben aztán van izgalom és adrenalin. Olyan fokokban éri a mércét , hogy sokszor én kezdtem el félni ....
     De maga a világ az egyszerűen elképesztő! Az egész kialakítása és kigondolása és kidolgozása , már-már tökéletesnek mondható. :) Ha lehetne egy olyan Világfelépítés-díj , akkor mindenképp magasan az első helyezés dobogóján csücsülne ez a könyv!  Igaz , szinte mindegyik világfelépítése csodálatos , de ez valami eszméletlen volt és maga az akadályok... te jó ég! Imádtam az egész kidongólását is. Az , hogy 5 csoport van és mind szinte más-más nép , mégis egy. Az , hogy olyan körülmények között élnek , mégis összetartanak és összhangban van az egész , az hogy annyi csodálatos dolog létezik , már szinte egy összeomladozott régi helyen , hogy a lélegzetem is elállt mikor elképzeltem azokat  a rengeteg romos helyet... Minden esetre egy kihagyhatatlan élményben lesz része az olvasónak , amire élete végéig is emlékezhet és amit nagyon megbán a nem veszi minél hamarabb a kezébe. :)

Tris ... hol is kezdjem?... Soha sem találkoztam még egy ilyen főhősnővel , de tényleg. Ő annyira ki volt dolgozva , minden oldalon őt láttam , nem változott egyik pillanatról egy másikra , nem volt egy kényes kislány , igazi nőnek is mondhatnánk. Annyi minden belefér abba a csöpp lányba. :) Ha pontosan tudnám , hogy csak egy kitalált személy , azt mondanám , hogy él , lélegzik és ezt ő mind átélte és ő írta le. Annyira eleven volt , még úgy is , hogy nem volt kedvem olvasni , könnyen hasonultam vele , mivel teljesen mindennapi és emberi volt , nem voltak olyan kitörései. Habár , sokszor 1 percre letettem a könyvet és csak nevettem , milyen hülyeségre készül. Könnyen ki lehet számolni a cselekedeteit , mégis  magával ragadott. :)
 Tobias, nem lett a szívem csücske , de mégis nagyon megkedveltem , mert olyan volt mint Tris , érződött rajta , hogy mintha ő is élne , nem egy nagyon változó személy , mint ahogy a könyvben gondolja Tris. Érződött rajta is , hogy nem semmi a csávó , mégis eleven. :D

   Kedvenc szereplő: Tris ,Négyes
A többi szereplő is nagyszerűen volt kialakítva , nem találtam hibát , kivéve Al-nál. Még most sem foghatom fel , hogy lehetett egy ilyen idegroncsot kitalálni...      A könyvet már rég észrevettem a könyvesboltokban , de nem nagy figyelmet szenteltem rájuk. De annyira értékelték , annyi pozitív értékelést kapott , hogy bennem is felszökött a kíváncsiság a könyvvel kapcsolatban , hogy  mit esznek rajta annyira. Így ő is az olvasmánylistámra került... És merem állítani , hogy most már megértem mit esznek rajta annyira, csak éppen kedv kell hozzá. :)
Nem kedvelt szereplők: Nem hiszem , hogy van ilyen... :)
Kedvenc rész:  Nem rész , inkább a világfelépítés.
Nem kedvelt rész: Műveltekhez az a kiruccanás.
    Nálam a könyv csak 4 csillagra tejesített.
 
Lunea.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése